Yapıt Hakkında

"Eskiden romanların sonuna 'Bitti', 'Son' gibi notlar düşülürdü. Bu, daha çok, olay aktaran, serüven aktaran romanlar için geçerli. Okur da buna alışmış, romanın sonunda 'Bitti'yi göremeyince son sayfaların kopup yittiği duygusuna kapılırmış. Hayat gibi romanın da biten değil, süren bir şey olduğunu anlayan romancı, son sayfasından 'Bitti', 'Son' uyarısını kaldırıyor."

Adalet Ağaoğlu Karşılaşmalar'da hem okurlarıyla hem kendisiyle karşılaşıyor, karşı karşıya kalıyor, "karşı duruyor": Dergi ve gazete yazılarıyla, denemeleriyle, söyleşileriyle, bunu yeniden yapıyor. Çeşitli kentlerden başlayıp Ankara'ya, İstanbul'a, erotizmin dilinden "oda romanı"na, tiyatroya, Tanpınar'dan Oğuz Atay'a ve Brecht'e uğruyor. 

Kaynak : Kitap Tanıtım / Everest Yayınları

Yapıt Sahibi

Bütün Yapıtları

Romanları:

 

Öyküleri:

 

Denemeleri:

 

Tiyatro ve Radyo Oyunları:

  • Yaşamak – 1955
  • Evcilik Oyunu – 1964
  • Sınırlarda Aşk – 1965
  • Çatıdaki Çatlak – 1965
  • Tombala – 1967
  • Sınırlarda Aşk-Kış-Barış – 1970
  • Üç Oyun: Bir Kahramanın Ölümü, Çıkış, Kozalar – 1973
  • Kendini Yazan Şarkı – 1976
  • Çok Uzak – Fazla Yakın – 1991
  • Duvar Öyküsü – Çocuklar ve Büyükler için Müzikli Danslı Oyun – 1992
  • Çağımızın Tellalı – 2011

 

Oyun Çevirileri :

  • Nasıl Kurtulmalı (Amedee Ou Comment S’en Debarrasser) –  Eugene Ionesco
  • Durand Bulvarı (Durand Boulevard) –  Armand Salacrou
  • Evdeki Yabancı (Monsieur Masure) –  Claude Magnier
  • Kafkas Tebeşir Dairesi (Der Kaukasische Kreidekreis) – Bertolt Brecht
  • Koca Kulak (La Grande Oreille) – Pierre-Aristide Breal
  • Mezarsız Ölüler (Morts Sans Sepulture) –  Jean-Paul Sartre

 

Mektupları:

  • Mektuplaşmalar (Mehmet Baydur ile birlikte) – 2005

 

Anıları:

 

Günlükleri:

 

Çevirileri:

  • Mezarsız Ölüler (J.P.Sartre)
  • Kafkas Tebeşir Dairesi (B. Brecht)
  • Amerikano Manyaklar (Rezvani)