Biyografi
MaxFrisch, deneysel oyunu Biyografi’de, kendi öznel sorunlarının dışına çıkamayan günümüz aydınını ele alıyor. Oyunun başkişisi Kürmann, yaşamını değiştirmeye çalışır. Onun, geriye dönüşlerle, yaşamının istediği dönemini, istediği değişikliği ve düzeltmeyi yaparak, yeniden yaşama hakkı vardır. Ancak Kürmann, tüm çabalara karşın, bu ayrıcalıklı durumundan yararlanamaz; attığı her adımla büsbütün çıkmaza girer. “Elimde olsaydı, yaşamımı daha iyi biçimlendirebilirdim” düşüncesini çoğu kez kolayımıza geldiği için başvurduğumuz bir kaçamak olarak görüyor MaxFrisch. “”İşte Kürmann’ı görüyorsunuz,” diyor, “her tür olanak sunuluyor ona, yine de kullanmasını bilmiyor; demek ki sorun fırsat verilmemesinde değil, elindeki fırsatları yeterlince kullanamayan insanın kendisinde…” Kuşkusuz, İsviçre gibi ileri tüketim toplumlarındaki aydınların sorunları bizim sorunlarımızdan çok farklı. Yine de kendimizle Kürmann arasında ortak bazı özellikler bulabileceğimizi düşünüyorum.
Yapıt Hakkında
Çevirmen : Zehra İpşiroğlu
Tür : Komedi
Bölüm : İki Perde
Oyuncu Bilgisi : 18 E - 11 K - 1 Ç (Oyuncu adedi roller dönüşümlü oynanarak çok azaltılabilir)