Takma Kirpikler
Mualla Yücesoy, 1950 doğumlu zamanında büyük başarılara imza atıp, Devlet sanatçılığına da hak kazanmış; yurtdışında pek çok rolde de oynayarak Türkiye’yi onurlandırmış bir oyuncudur. Eğitmenlik yapmasını isteyenlerin aksine o her zaman alkışın sesinden gitmeyi tavsiye etmiş ancak yıllar yaşlılığının önüne geçememiştir. Yılların ondan aldıklarını da daha fazla pudranın ve özellikle takma kirpiklerin altına gizlemeye çalışmış, ancak gelen anne rolleri bile zamanla büyükanne rollerine evrilmekte gecikmemiştir. Güneş Kaya, 2000 doğumlu genç bir oyuncudur. Aslında kendini oyuncu adayı olarak tanımlar. Gittiği görüşmeler bir türlü iyi gitmemekte ve bir yandan ek işler yaparak ayakta kalmaya çalışmaktadır. Çocuk bakıcılığından, temizliğe gitmeye, kitapçıda çalışmaya kadar pek çok iş deneyimi olmuştur. Kirasını bile ödeyemeyen Güneş bir gün gazetede bir iş ilanı görür. Üstelik yatılıdır ve aranan tüm özellikleri taşımaktadır. Gittiği ev duayen olarak tanımladığı Mualla Yücesoy’un evi çıkınca Güneş büyük bir şaşkınlık yaşar. Mualla ve Güneş’in ilk başta sevgi dolu ve komik başlayan ilişkisi, Güneş’in kariyerinin ışıldaması ve Mualla’nın sönmeye başlamasıyla çatışmayı doğurur. Üstelik ikisi aynı işin parçasıdırlar artık. Güneş başrol ve koskoca Mualla Güner’de konuk oyuncudur. Bu başlangıç hırs uğruna bir sonun habercisi olacaktır. Mualla’nın Güneş’e benzeme, Güneş’inse Mualla gibi olma isteği komik öğeleri de yansıtacaktır. Birinin deneyimi birinin gençliği ikisinin de elde edemediği şeylerdendir. Ama insan en çok kendinde olmayanla yarıştığını hep hikayenin sonunda öğrenir değil mi ? “Takma Kirpikler” oyunu sahne üzerindeki video ile sinema ve tiyatroyu iç içe sahnelemeyi amaçlarken, farklı kuşaktan bambaşka iki kadının hikayesiyle hem geçmişe hem de günümüze ışık tutmaktadır. Gençlik ve yaşlılık, erdemler ve başarı üzerine düşündüren; ana karakter Mualla Yücesoy’un hayatı ile de tarihsel bir bakış açısı getiren bir projedir.
Yazarın notları :
Takma Kirpikler, 2 kadın üzerinden gençlik ve yaşlılığı sorgulayan bir dramadır. İki kuşağın oyunculuk ekseninde çatışması hem özel hem de ödenekli tiyatrolara uygunluk sağlamaktadır. Oyun metninde video kaydı olarak arkada geçen kısımlar dış ses olarak geçebilir. Arzu edilirse bunlar da karakter olarak sahnede yer alabilir.
Sahnelendiği Tiyatrolar
Tiyatro Gürler, İstanbul (2016-2017)